Барани в експозиції Музею-садиби гончарки Олександри Селюченко

вкл. . Опубліковано в Новини

Здавна опішненські майстри виготовляли ліплені посудини у вигляді тварин. Здебільшого, це були зображення козликів, бичків, коників, баранів. Раніше такі вироби використовували як святковий настільний посуд.

 Без баранця не відбувалося жодного весілля, бо, за народним звичаєм, вважалося, що він приносить щастя молодим. Нині такий посуд не використовується, а все частіше є окрасою інтер’єру. В експозиції Меморіального музею-садиби гончарки Олександри Селюченко можна також зустріти ліплений посуд у вигляді баранів. Авторами цього звіриного світу є відомі гончарі Василь Омеляненко, Василь Кирячок, Іван Білик. Тільки дивуєшся, як майстерно передано характер, позу, колоритність тварин. Баран Івана Білика постає перед нами гордовитим красенем. Його тулуб прикрашено рельєфним орнаментом, маленька голова тримає неймовірної величини роги, а вирячені очі насмішкувато споглядають на всіх відвідувачів музею-садиби. Іван Білик належав до тих майстрів, які володіють умінням яскраво передавати психологію образу. Гордість і доброзичливість, пихатість і відчай, радість і смуток – такими рисами наділяє своїх «героїв» талановитий митець. Василь Омеляненко свого барана зобразив могутнім і недосяжним, непідступним і величним, завжди напоготові вступити в бій. Такої  грізності йому надає могутня мускулатура плечей, здиблений загривок, борода й великі роги. На відміну від інших, баран Василя Кирячка постає перед глядачем добрим, поважним і веселим. Дивлячись на нього, відчуваєш тепло, радість, отримуєш позитивну енергію. Роботи, виконані опішненськими гончарями, завжди відзеркалюють у собі красу опішненської природи, спокій, добро і ласку. Таку красу треба тільки побачити – ніякими словами це не передати!

Жарке літо – пора відпочинку й подорожей. Обов’язково завітайте в Опішне до Меморіального музею-садиби гончарки Олександри Селюченко й особисто познайомтесь з опішненською керамікою!

 

Світлана Панасюк,

молодший науковий співробітник

Меморіального музею-садиби

гончарки Олександри Селюченко

Василь Омеляненко. Скульптура «Баран». Глина, полива, гончарний круг, ліплення, вдавлювання, 43,5х37,8х24,7 см. Опішне, Полтавщина. 1970-ті – 1980-ті. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному. Фото Світлани Панасюк.

Василь Омеляненко. Скульптура «Баран». Глина, полива, гончарний круг, ліплення, вдавлювання, 43,5х37,8х24,7 см. Опішне, Полтавщина. 1970-ті – 1980-ті. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному. Фото Світлани Панасюк.

Іван Білик. Скульптура «Баран». Глина, полива, гончарний круг, ліплення, вдавлювання, 35,4х35,6х15,8  см. Опішне, Полтавщина. 1960-ті – 1980-ті. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному. Фото Світлани Панасюк.

Іван Білик. Скульптура «Баран». Глина, полива, гончарний круг, ліплення, вдавлювання, 35,4х35,6х15,8  см. Опішне, Полтавщина. 1960-ті – 1980-ті. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному. Фото Світлани Панасюк.

Григорій Кирячок . Скульптура «Баран». Глина, поливи, гончарний круг, ліплення, вдавлювання, 39,8х38,3х24,7 см. Опішне, Полтавщина. 1970. Національний музей-заповідник українського гончарства в Опішному. Фото Світлани Панасюк.

Ліплений посуд опішненських гончарів у експозиції Меморіального музею-садиби гончарки Олександри Селюченко. Опішне, Полтавщина. 2018. Фото Світлани Панасюк.
 

Додати коментар

Захисний код
Оновити